Diéta helyett minőségi táplálkozás

A diétázás egyre nagyobb divat napjainkban, számtalan diéta létezik már. Vannak működő, jól összeállított étrendek, és sajnos vannak drasztikus, gyakran káros módszerek is. Én nem hiszek a diétában. Én a fenntartható, minőségi változásban hiszek, nem csak a táplálkozásban, de az egész életmódunkban. A napi táplálkozásunkat természetesen igazíthatjuk egy célhoz, mondjuk a testzsírunk csökkentéséhez, de az alap mindenképp egy hosszútávon is tartható táplálkozási mód legyen. Ebben a cikkben néhány általános alapelv szerepel, amelyek segítenek a tartósan alkalmazható, minőségi táplálkozáshoz eljutni.

Ne koplalj!

Bár a tápanyagok drasztikus csökkentése hatásos lehet a fogyáshoz, de az izmokat is lebontja, nem csak a zsírt, és hiánybetegségekhez, illetve visszahízáshoz vezethet. A szükséges tápanyagmennyiség és arányok mindenkinél mások, ha túl keveset viszel be, azzal csak ártasz magadnak.

Csodaszerek nincsenek!

Pontosabban vannak, de azok illegálisak és veszélyesek. Egyetlen kapszula, vagy L-karnitines ital sem képes lebontani a zsírt csak úgy. A leghatékonyabb egy egyénre szabott testtömeg-csökkentő táplálkozás és megfelelő mennyiségű testmozgás kombinációjával fogyni.

Figyelj a testedre!

A tested egy lenyűgöző és okos szerkezet. Tudja mi kell neki. Figyelj a jelekre, hallgass a testedre. Általában jelzi, hogy valami nem jó neki. Ha odafigyelsz erre, akkor sok problémától tud megkímélni.

Nem vagyunk egyformák

Ami nekem működik, az nem biztos, hogy neked is. Sőt, elég valószínű, hogy nem. Mások vagyunk. Más az anyagcserénk, a testtípusunk, az arányaink, táplálkozási szokásaink. Ne kövess felelőtlenül másokat. A legjobb a személyesen neked tervezett táplálkozás, étrend. A tucatdiéták vagy nem működnek, vagy károsak, de semmiképp sem a legjobbak.

Ne higgy el mindent!

Azért mert egy jól mutató weboldalon írták, nagyon tudományosnak hangzó mondatokkal, attól még nem biztos, hogy igaz. Sok valótlan és veszélyes trükk, módszer terjed az interneten. Mindig ellenőrizd amit olvastál, keress rá máshol is, nézz utána hiteles oldalaknak. Ha nagyon bizonytalan vagy, akkor kérdezz meg egy szakembert. És itt jön a következő fontos dolog. Attól, hogy a szomszéd lefogyott 20-30 kilót, még nem lesz táplálkozási szakember, vagy orvos. Vagy attól, hogy a teremben az a nagyon izmos srác azt mondta, még lehet égbekiáltó sületlenség. Sajnos számtalan tévhit, áltudományos információ, féligazság terjed a köztudatban, interneten. Ha bizonytalanok vagyunk valamiben, akkor addig ne kezdjünk bele, ne használjuk, amíg egy valódi szakember (szakorvos, dietetikus, edző) nem erősítette meg.

Fokozatosság

Bármit is kezdesz el, ne ugorj rögtön a közepébe. Az életmódváltás egy folyamat, amit lépésről-lépésre kell végezni.

Megfelelő tápanyagbevitel

Bármit is mond a sok divatos táplálkozási forma vagy diéta, egy biztos. Három fő tápanyagra szükségünk van. A szénhidrátra, fehérjére és zsírokra. Emellett szükségünk van rostra, vitaminokra és ásványi anyagokra. Az az étrend amelyik ezeket nem tartalmazza megfelelően (az étrendben és a vitaminkészítmények is benne vannak) az rossz. Hogy ki milyen forrásból, hogyan viszi be, az már egyéni döntés kérdése.

Kiegyensúlyozottság

Az egész egészségtudatos életmód alapja a kiegyensúlyozott, változatos, nekünk legideálisabb arányokat, alapanyagokat tartalmazó táplálkozás és kellő mennyiségű folyadékbevitel. Ha ez nem megy, akkor az egész alap rossz. Gyenge alapra pedig nem lehet lehet erős házat építeni.

Alapok

Az egészséges, erős testnek három alapja van.

  • Táplálkozás
  • Testmozgás
  • Pihenés

Ha bármelyik is rossz, akkor nem lesz ideális az eredmény. A táplálkozás talán mind közül a legfontosabb.

Az vagy amit megeszel!

Nem csak a tápanyagok aránya és mennyisége, de a minősége is fontos. Minőség alatt nem az árát értem. A legjobbak a kevesebb feldolgozó eljáráson átment, természetes alapanyagok.

Légy rugalmas!

Ha túl mereven ragaszkodsz valamihez az nem vezet jóra. Ne félj néha csalni kicsit, változtatni. Az életünk, így igényeink is folyamatosan változnak.

Keresd a középutat

A szélsőségek csak kevés esetben ideálisak. Bármilyen irányról is van szó, a túl nagy eltolódás általában problémákhoz vezet.

Vigyázz magadra!

Bármit is csinálsz, bárhogy is táplálkozol, vigyázz magadra, vigyázz a testedre. Csak egy van belőle és életed végéig együtt kell élnetek.

Sok sikert és jó egészséget mindenkinek!

Kremlicza Levente – fogyozom.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..