Hogyan állj neki?

Hogyan állj neki? Fogalmad sincs, hol kezdd el, ugye? Mi az, amivel nem ártasz magadnak? Mindent szeretnél azonnal jól csinálni, és nem hibázni, mert esetleg úgy érezheted, hogy az első vétett hibánál feladod, elkedvetlenedsz, lemondasz mindenről, amit elképzeltél. Szeretnélek megnyugtatni, nem létezik olyan dolog az életben, amit hibátlanul végig tudsz csinálni. Ha ezt elfogadod, akkor megkönnyíted a saját utadat, és hamarabb átlendülsz a csalódásokon.

Emberi természetünkből fakadóan hibázunk, de ha leragadsz egy-egy problémánál, akkor egy helyben fogsz toporogni. Értékelj minden apró lépést, és próbálj mindenhez pozitívan hozzáállni. Keresd olyan emberek társaságát, akik úgy élnek, ahogy TE szeretnél élni! Tanulj tőlük minél többet! Ha diétázol, fogyás érdekében, és annak ellenére, hogy elhatároztad, hogy nem fogsz semmilyen káros ételhez nyúlni, de te mégis megettél egy csokis fánkot, vagy akár az egész napodat teljesen lazára vetted ilyen szempontból, ne pánikolj be!

Tapasztalatom, hogy ilyenkor óriási bűntudat ébredhet egyesekben. A bűntudat ahhoz vezethet, hogy megvigasztalod magad újabb fánkokkal, és akár abba is hagyhatod a diétázást, mondván, hogy látszik, hogy neked ehhez nincs türelmed. Pedig csupán arról van szó, hogy úgymond „lazábbra engedted a gyeplőt”! Bocsáss meg magadnak, lépj túl rajta, és másnap folytasd a diétát ott ahol abbahagytad. Gondold át, hogy meddig mehetsz el, állíts fel szabályokat, de néha szegd meg őket, mert kell, mert jó érzés! De még jobb, ha be tudod tartani! Ám ha mégis megszeged, ne lelkizz rajta túl sokat, az élet nem egy napból áll, az fog meglátszani rajtad, amiben sok munkád lesz, nem az az egyetlen baklövés, amit elkövettél.

Sokan, akik követik a divatirányzatot, komoly időszakos diétákat tartanak, és előszeretettel hangoztatják a csalónap fogalmát. Azaz, pl a hét hat napján szigorú étrend szerint étkezik, és egy nap van, amikor bármit megehet, amit megkíván. Ez a fajta táplálkozás a testépítő világból indult. Ők ugyanis versenyidőszakon kívül valamivel többet esznek, mint egy átlagember, hogy izomtömeget szedjenek fel, versenyidőszakban azonban keményen diétáznak, hogy a verseny napján az izmaik tökéletes formát öltsenek. Ezért sokan követik őket, mert így van pár hónap, amikor nyugodtan felszedhet az ember pár kilót, hogy aztán pár hónap alatt leadja a felszedett kilókat, és elkészüljön a „nyári forma”.

Nos, több év tapasztalatából mondom, mi az, amiben én hiszek, és ami nekem bevált. Nem tartok időszakos diétát, mint a versenyzők, hanem egyszerűen egészségesen táplálkozom. Nem ismerem a nyári és a téli forma fogalmát, nincs olyan, hogy most diétázom, most ezt nem lehet, meg azt nem lehet. Fejlődök, izomzatban, formában, és egy átlagember egészséges szintjén próbálom tartani a testem, nem képzelem azt, hogy testépítő vagyok, mert nem vagyok az, így felesleges a testem brutális diétákkal bombázni, nincs rá szükség. Beállítottam egy étrendet magamnak, és így lényegében mindig ugyanott áll a mérleg, 73-74 kiló között mozgok. Így nem kell azzal foglalkoznom, hogy éppen hetekig úgy eszem, mintha közben ostorral vernének, mert ezt meg azt nem lehet.

Változatosan étkezem, cukor és liszt nélkül, de a héten például 2 nap is volt már, amikor igenis megettem a cukros müzlit, a túró rudit, a lekvárt, stb. Hogy nem fogok-e elhízni tőle? Nem fogok, mert képes vagyok valamire, amit nagyon nehéz volt megtanulni. Tudok mértéket tartani. Tudom azt mondani, hogy akkor ennyi volt, ne tovább. S ami a legfontosabb, hogy tudom, hogy ha ilyen ételeket eszem, akkor ehhez milyen mozgásnak kell társulnia, hogy ne ugorjon fel a súlyom. Ezeken a napokon többet mozgok, zsírégető tartományban. És nem órákkal többet, csak mondjuk 20 perccel többet, anélkül, hogy beleszakadnék. Ez lehet akár séta, lassú kocogás, biciklizés. Elég sokan kéritek a segítségemet ilyen-olyan ügyben, ami nagyon kedves a szívemnek. Félve merek tanácsot adni, közvetlenül, mert mindenki más, és nem biztos, hogy ami nekem jó, az neked is. Egyet tudok tanácsolni csak, próbálj ki sokféle táplálkozást, sokféle mozgást, és azt csináld hosszútávon, ami beválik, ami a céljaidnak megfelelő! Sok sikert!

Murányi Tünde – fogyozom.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..